HTML

not at home...

A 2008-as év érdekes lehetőséget hozott számomra - három félév külföldön, valahol messze. Úgy döntöttem, belevágok.

Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

A francia nyelv és én

2008.03.30. 08:47 Edit.hu

forrás: www.eurpoe.org.uk
Amit már most biztosan tudok és érzek, hogy nem lesz a kedvencem. Amennyire tapadt rám az angol, ez pont annyira döcög. Vagy csak öregszem? Lehet.

Napjában jópárszor elszáll az agyam attól, hogy egy szavát sem értem annak, amit karattyolnak körülöttem, de mivel én vagyok a bevándorló, kénytelen vagyok fejet hajtani :) Vannak ugye a sztereotípiák, amik vagy megdőlnek, vagy rájövünk, hogy a valóság még annál is durvább. Itt az utóbbiról van szó. Eddig két franciaórám volt (100-ra kaptam engedélyt, vagyis inkább pénzt....), de mindkettő után szinte fellélegeztem, amikor elkezdhettem újra angolul beszélni. Már-már pihentetőnek találtam, ami azért már durva.

Ami számomra furcsa, hogy a rádióban angol nyelvű zene is szól elég sok, meg globalizáció és társai, és ennek ellenére a helyzet olyan, amilyen. Az egyik étteremben a pincérlánynak nem jutott eszébe a 'víz' és a 'hús' szó angolul (meg ezen kivül más sem), pedig - mint kiderült - egy hónap múlva angol nyelvvizsgája lesz :D 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://notathome.blog.hu/api/trackback/id/tr85401860

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása