HTML

not at home...

A 2008-as év érdekes lehetőséget hozott számomra - három félév külföldön, valahol messze. Úgy döntöttem, belevágok.

Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Bevándorlók Belfortban

2008.04.07. 09:06 Edit.hu

Vasárnap (tegnap) kb. délig aludtam a bérelt ágyikómban. Na jó, ez talán túlzás, de legalább fél 11 volt, mire kikecmeregtem. Szöntyögtem egy kicsit a lakással, átrendeztem az ’étkezőt’ (képek hamarosan, ígérem), elmosogattam, újfent felhúztam magam azon, hogy nem találtam kódolatlan wifi jelet, hogy lophassak egy kis netet, no de hát ez van. Remélem, lassacskán a net kérdés megoldódik azért. Lehet, hogy ez nálam már orvosi eset, mert szerintem én internet nélkül csak félember vagyok....
Aztán 3-ra elmentem Marcelához megnézni a kéróját (ugyanaznap költöztünk), és hát tutijó az övé, bár szerintem egy embernek 3 hálószoba talán picit sok :) Plusz nappali, persze. Az enyém takarosabb, bár lényegesen lepattantabb, de ez adja a báját (igen, igen, fényképek is lesznek majd :D )
4 órakor találkánk volt Abby-vel (ejtds: Ebi), ő az USA-ból érkezett fél évre. A csaj elég ’hangos’, de azért jópofa, és tök lelkesen tanul franciául. Négy napja van itt, de nálam lényegesen magasabb szintre küzdötte fel magát. Ez persze nem nagy kunszt, meg kell hagyni. Tehát így hármasban indultunk el az erőd felé, és mivel Abby új itt (mi Marcelával – pláne mióta kiköltöztünk a hotelból – helyi lakosnak tekintjük magunkat), az erődöt, mint legfontosabb (és egyetlen) helyi nevezetességet neki is látnia kell, plusz a nap is sütött, hát uccu neki. Útközben összefutottunk Kamal-lal, aki algériai, kedden jött Belfortba fél évre. Ezt 7 (!!) hónap vízumügyintézés előzte meg – ez a nem semmi. Kamal egyébként hasonló programban vesz részt, mint Marcela és én, és mivel Algéria kétnyelvű ország, perfekt beszél franciául. Naná, hogy irigyeljük is emiatt.
Tehát akkor balról haladva Marcela, Kamal és Abby.
Kamalnak útközben a kezébe nyomtak valami prospektust, és annak köszönhetően, hogy ő értette is, mit írnak benne, eljutottunk egy érdekes kiállításra, ami most nyitott meg az erődben. Elkészült Belfort néhány épületének a makettja, és az egész nagyon kis tiptop. Egy ház állítólag kb. két évig készül, és a teljes anyagot 2 ember hozta össze tíz év alatt. Lefotóztam egyet, közel sem adja vissza a látványt, de azért a semminél talán több.
Tiszta összkomfort, a bútorzatot és az embereket is ecsettel tisztogatják.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://notathome.blog.hu/api/trackback/id/tr46414692

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása